keskiviikko 4. maaliskuuta 2009
Kyllä on auton myynti kiven alla
Tämä on tällä kertaa hieman kaupallinen blogi. Viimeisenä epätoivoisena keinona ajattelin markkinoida tässä blogissa käytettyä maasturiani. Jos siis et innostu kaupallisesta blogista, jätä lukeminen tähän ja tutkaile verkosta muita asioita.
Muuttaessamme suomesta päätin laittaa hyvin palvelleen, mutta ei vielä kuitenkaan ikälopun automme myyntiin. Olen myynyt sitä nyt 3 kuukautta ja pudottanut hintapyyntöä 10 000€, mutta kauppa ei vaan käy. Globaali taloudellinen tilanne on tietysti seltyksenä, mutta eihän lamankaan aikana kaikki pysähdy. Jossain Suomessa elää ja hengittää taatusti henkilö joka ostaisi kärryni riemumielin jos hänelle vain saisi sanan tästä loistavasta tilaisuudesta. Hinta alkaa olla jo niin edullinen että hävettää. Olemme markkinoinnillisen ongleman edessä; kuinka paljon minun pitää maksaa että saan markkinoitua tätä autoa niin laajalti että potentiaalinen ostaja huomaa tilaisuutensa, hinta on jo niin edullinen että sen luulisi olevan vahva markkinointitekijä. Samanlaisia autoja myydään 10 000€ kalliimmalla, sitä en tiedä ostetaanko niitä siihen hintaan, mutta uskoa ostajiin ainakin on. Mitähän verottaja tuumaisi jos ajaisin auton tänne Tsekkiin ja anoisin maksamani verot takaisin. Taitaisivat jäädä verot saamatta vaikka olisihan se vain kohtuullista että palauttaisivat ainakin suuren osan!
Kyllä täytyy sanoa että on tahmeaa. Eikä taida olla mitään järkeä seisottaa autoa tätä 3,5 vuoden pestiä loppuun. Täältä voi lähtiessä vaikka ostaa Skodan ja ajella sitten kotiuduttua sillä. (Tsekin kielessä Skoda merkitsee paitsi sukunimea, myös häpeää...outo nimi automerkille)
Autoilu täällä on hieman edullisempaa kuin Suomessa. Polttonesteiden litrahinta on n. 1€, diesel hiukkaen halvempaa, joten sikälikin sen voisi tuoda tänne. Jarruna on se, että täällä on erinomainen joukkoliikenne ja autoilu kaikkinensa maksaa täälläkin. Todellinen tarve ei taida ylittää hankinta/tuonti kynnystä, vaikka mukavahan se olisi täällä Pajerolla ajella.
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2261921
Tuosta osoitteesta pääsee katsomaan tarkemmin kärryä. Soutuväelle sellainen vinkki että 3,2 l dieselmylly riittää veturiksi komeasti, ja talvellakin pääsee kun on neliveto. Eikä anneta laman lannistaa!
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti